Fot. kickpic.tumblr.com |
Od osób początkujących nikt nie oczekuje wielu profesjonalnych zdjęć w różnych stylizacjach. Najpierw należy wykonać tzw. polaroidy, czyli proste zdjęcia ukazujące sylwetkę i twarz bez makijażu - np. w bieliźnie lub jeansach i t-shirt-cie.
Polaroidy możesz spróbować wykonać sama. Potrzebujesz aparatu, pomocnika (np. koleżanki), gładkiego tła (np. biała ściana) oraz światła - w domowych warunkach światła z okna. Ale można też wyjść w plener.
Jednak jeśli masz możliwość - skorzystaj z usług doświadczonego fotografa. Unikniesz nieudanych prób i zdjęć, na których wyjdziesz niekorzystnie, np. ze względu na niepoprawne oświetlenie (cienie pod oczami) albo nienaturalne kolory (czerwona skóra).
Agencje modelek wymagają przeważnie czegoś więcej niż proste, amatorskie zdjęcia (polaroidy). Chodzi o zdjęcia zwane "testami". To zbiór albo seria fotografii modelki w prostej stylizacji, przeważnie na gładkim tle (lub w scenerii, która nie zdominuje zdjęcia). Nie są to fotografie artystyczne, wymagające poświęcenia czasu i środków, jednak powinny być wykonane profesjonalnie, w studio, w atrakcyjnym wnętrzu lub w plenerze.
Testy możesz zamówić u fotografa, który ma doświadczenie w tej dziedzinie. Zdjęcia warto wykonać w kilku stylizacjach, np. w eleganckiej sukience, w dżinsach oraz w stroju kąpielowym.
Portfolio mogą stanowić zdjęcia cyfrowe, które wyślesz e-mailem lub zamieścisz na swojej stronie WWW. Ale mile widziane jest portfolio papierowe czyli zestaw odbitek, (w formacie A4) najlepiej złożonych w albumie. Na początek wystarczy Ci album z kilkunastoma interesującymi portretami i zdjęciami sylwetki.
Kiedy Twoje portfolio zapełni się fantastycznymi fotografiami, wówczas warto pomyśleć o profesjonalnej fotoksiążce (dość wysoki koszt), która zachwyci organizatorów castingów i pracowników agencji modelek oraz klientów. O tym jak wykonać drukowane portfolio piszemy w osobnym artykule.
Poza fotograficznym portfolio współczesna modelka powinna mieć prezentację wideo, którą może przesłać e-mailem lub zamieścić w mediach społecznościowych (np. Facebook, Youtube). O multimedialnym portfolio piszemy w Showreel - wideo prezentacja modelki.