Modelka internetowa czyli freelancer

Nie wszystkie modelki korzystają z pośrednictwa agencji modelek przy poszukiwaniu zleceń. Fotomodelki, dla których praca przed obiektywem jest tylko zajęciem dodatkowym najczęściej decydują się działać na własny rachunek.

Samodzielne poszukiwanie zleceń, współpracy z agencjami reklamowymi, organizatorami sesji fotograficznych nie było by możliwe bez Internetu. Nie chodzi jedynie o poszukiwanie czy zamieszczanie ogłoszeń w sieci. Aby efektywnie docierać do potencjalnych pracodawców i przebić się wśród bardzo wielu modelek potrzebna jest przemyślana strategia działania.


Strona WWW
Podstawą pracy modelki internetowej jest jej własna strona WWW. Jeżeli nie znasz się na tworzeniu stron internetowych skorzystaj z usług fachowców lub załóż witrynę w darmowych, lub częściowo płatnych serwisach. Proste, ale przejrzyste i przyjazne dla oglądających portfolio można wykonać na przykład w serwisach Iportfolio, Selia, Viewbook czy Dphoto.

W tym artykule skupimy się nie na technicznych aspektach witryny ale na jej treści. Strona modelki to przede wszystkim prezentacja fotografii. Ale ważne jest też podanie informacji, które interesują potencjalnych pracodawców. Będą to dane osobowe (imię i nazwisko lub pseudonim) miejsce zamieszkania, wymiary (stale uaktualniane), informacje o cechach szczególnych (aktualny kolor włosów, kolor oczu, tatuaże itp.) oraz dane kontaktowe. Lepiej nie podawać w Internecie swojego numeru telefonu ani loginów do komunikatorów internetowych (gadu-gadu, skype). Wystarczy adres e-mail. Pamiętaj, że dostęp do Twojej strony będzie miał praktycznie każdy, dlatego najlepiej jest stworzyć specjalny adres e-mail do kontaktów "służbowych." A dotychczasowy adres prywatny zachowaj do kontaktu z przyjaciółmi i rodziną.

Strona internetowa będzie podstawową wizytówką modelki w sieci. Należy przy tym pamiętać, że samo jej stworzenie nie zagwarantuje odwiedzin witryny. Trzeba się uzbroić w cierpliwość, ponieważ musi minąć nieco czasu zanim strona zacznie pojawiać się w wyszukiwarkach (Google, Bing).

Modelka może spróbować wypromować swoją stronę - takie działania nazywają się pozycjonowaniem witryny. Najprostszym sposobem jest zamieszczenie adresu nowo powstałej strony w katalogach internetowych (np. katalogi Google, Onetu, Interii itp.) oraz promocja adresu na forach dla modelek i potencjalnych zleceniodawców.

Serwisy dla e-modelek
Od kilku lat rośnie popularność serwisów dla modelek. Założenie konta w kilku najbardziej popularnych powinno być kolejnym, po założeniu własnej witryny krokiem do wypromowania modelki w Internecie. Wśród międzynarodowych serwisów godnym polecenia jest ModelMayhem, jednak powinny w nim zagościć jedynie modelki, które posługują się językiem angielskim. Jest wiele serwisów krajowych, chociaż większość trudno nazwać serwisami, portalami, to raczej katalogi z modelkami. Do takich amatorskich katalogów rzadko zaglądają poważni zleceniodawcy. Na tym tle wyróżnia się kilka serwisów jak Maxmodels, Megamodels czy Fotomody.

Kiedy już założysz konto w którymś z serwisów pamiętaj, że samo posiadanie profilu nie oznacza, że będziesz otrzymywać zlecenia komercyjne. Zwłaszcza, że w popularnych portalach jest bardzo wiele modelek i przebicie się ze swoim wizerunkiem jest niezwykle trudne. Zleceniodawcy nie mają czasu na przeglądanie tysięcy kont i setek tysięcy zdjęć modelek. Profile w portalach z modelkami będą służyły tylko jako kolejna wizytówka, a to, czy Twoja wizytówka dotrze do właściwych osób będzie zależało od jej wypromowania.

Inne miejsca w sieci
Doświadczonym modelkom można polecić założenie konta na Youtube. Jeżeli masz dostęp do krótkich filmów np. z pokazów mody lub z sesji z Twoim udziałem - wykorzystaj to. Promuj się w największym na świecie serwisie z klipami video. Pamiętaj też by na stworzonej wcześniej stronie WWW dodać link do profilu na Youtube i odwrotnie.

Innym interesującym narzędziem mogą serwisy społecznościowe, m.in. Facebook. Jeśli nie chcesz na prywatnym koncie promować swojej działalności modelingowej - stwórz drugie konto "służbowe" lub fanpage. I tak jak w przypadku Youtube - pamiętaj o wymianie linków między Twoimi stronami. Im więcej możliwości przeglądania Twoich wirtualnych wizytówek zaoferujesz, tym lepiej, tym większe będą szanse, że właściwe osoby zwrócą na Ciebie uwagę.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz